Sisältöstrategian rakentaminen SEO:n ympärille

profits-618373_1280

Sisältöstrategian rakentaminen SEO:n ympärille

Jos onnistuisit sijoittamaan yrityksesi Googlen ensimmäiselle sivulle vain käyttämällä uutta ja takuuvarmaa sisältöstrategiaa, millainen vaikutus sillä olisi liiketoiminnallesi? Oletpa sitten affiliate-markkinoija ja myyt jonkun toisen tuotteita, tai päätoiminen, omia tarjouksiasi promovoiva Internet-markkinoija, ilmainen, kohdistettu liikenne kiinnostaa kaikkia. Sen tiedämme jo, että yksin sisältöä on hyvin vaikea saada sijoittumaan ilman paluulinkkejä ja siihen osoittavia suosituksia. Tänään tulet oppimaan jotain SEO:sta ja tehokkaan sisältöstrategian rakentamisesta, joka tulee säästämään sinulle valtavia määriä aikaa ja rahaa, ja saa artikkelisi hakujen kärkeen, parhaimmiston joukkoon.
Katsotaanpa asiaa tarkemmin:
• Heikko sisältöstrategia: Tarvitsee >10 000 paluulinkkiä saadakseen huonon/keskivertosijoituksen + sosiaalista näkyvyyttä.
• Hyvä sisältöstrategia = Tarvitsee <1000 paluulinkkiä saadakseen korkean/huippusijoituksen + sosiaalista näkyvyyttä.
Kaikki riippuu siitä, että tiedät mitä teet, missä sen teet ja miten. Joten aloitetaanpa.

Ainutlaatuinen sisältöstrategia sijoituksen parantamiseksi

Jos haluat luoda tehokkaan sisältöstrategian, on olennaisen tärkeää, että tunnet hakukoneoptimoinnin perusteet. Se on siis hyvä paikka aloittaa. Sinun on valittava hyviä hakusanoja (avainsanoja), joilla on vähän kilpailua. Löydettyäsi yhden tai useamman luotettavan avainsanan/-ilmauksen on aika käynnistää uusi sisältöstrategiasi.
Ensinnäkin, sinun on sisällytettävä avainsanasi artikkelin otsikkoon ja luotava sisältöösi 1 tai 2 aliotsikkoa, jotka tunnetaan nimellä ”otsikkotagit”. Otsikostasi tulee automaattisesti <h1> tagisi. Sinun pitää itse luoda <h2> ja <h3> tagit. Se on hyvin yksinkertaista; jos käytät WordPress-julkaisualustaa, klikkaa artikkelin yläpuolella oikeassa yläkulmassa olevaa ”HTML” -painiketta.
Syötä sitten: <h2>Otsikkosi</h2>
Vielä helpompi tapa on valita kirjoituksen yläpuolella vasemmassa yläkulmassa olevasta avattavasta valikosta kohta ”Kappale”, ja valita sitten ”Otsikko 1, 2, 3 jne.” Niin helppoa se on. On äärimmäisen tärkeää, että käytät pääavainsanaa jokaisessa otsikossa. Seuraava vaihe on käyttää pääavainsanaasi ensimmäisen kappaleen ensimmäisessä ja viimeisessä lauseessa. Lisätäksesi avainsanojesi näkyvyyttä Googlen hakuohjelmassa vieläkin enemmän, on hyödyllistä ”lihavoida”, ”alleviivata” tai ”kursivoida” avainsanasi ensimmäisen kappaleen ensimmäisessä ja viimeisessä kappaleessa.
Seuraavaksi haluan, että unohdat avainsanatiheyden. Mitä? Aivan niin. Älä ylikäytä avainsanojasi, koska Googlen uusimman algoritmipäivityksen (Penguin) jälkeen sivustoja, joiden avainsanatiheys on yli 2%, on rankaistu. Yksinkertaisesti sanottuna: käytä avainsanaa otsikossa, otsikkotageissa, ensimmäisen kappaleen ensimmäisessä ja viimeisessä lauseessa sekä artikkelisi viimeisessä lauseessa. Se riittää. Käytä tätä sisältöstrategiaa; lisää muutama paluulinkki, ja sijoituksesi tulee olemaan korkeampi kuin koskaan aikaisemmin!