Article 6

business-561387_1280

Article 6

  1. Asiakkaan menestystarina. Kun saat loistavaa asiakaspalautetta, kysy lupa sen käyttämiselle blogikirjoituksessa. Käytä kirjoitusta houkutellaksesi lisää asiakkaiden kertomuksia.
  2. Mainitse suosittu blogikirjoitus. Jos huomaat, että suositun bloggaajan kirjoitus saa osakseen paljon huomiota omassa markkinaraossasi, lisää oma näkökulmasi ja linkki alkuperäiseen kirjoitukseen. Varmista, että suosittu bloggaaja tietää kommentistasi ja linkistäsi.
  3. Ole eri mieltä yleisen mielipiteen kanssa. Aiheuta liikennettä herättämällä keskustelua ja asettumalla päinvastaiselle kannalle.
  4. Käytä hyväksesi uutisia. Miten ajankohtaiset tapahtumat vaikuttavat asiakkaisiisi? Hae Google-ilmoituksista tietyillä omaan yritykseesi tai alaasi liittyvillä avainsanoilla löytääksesi keskustelun aiheeksi sopivia uutisia.
  5. Laadi linkkikokoelma. Jos huomaat useita kiinnostavia mielipiteitä samasta aiheesta, voit koota ne yhdeksi huippuajatusten kirjoitukseksi.
  6. Leikittele tutuilla käsitteillä. Mainitse jokin julkkis tai popkulttuurin käsite niin lukijasi ymmärtävät hetkessä, mitä tarkoitat.
  7. Vastaa niihin kysymyksiin, jotka ovat kaikkien huulilla. Usein kysyttyä -osasto osoittaa, että olet reagoiva. Lisäksi se säätää asiakkaittesi aikaa.
  8. Aseta itsellesi kysymyksiä. Mitä sinä haluaisit tietää asiakkaistasi? Kysy, ja anna asiakkaittesi luoda sisältöä.
  9. Puhu trendeistä. Viestit arvovallastasi, kun kerrot mihin suuntaan asiat ovat kehittymässä alallasi.
  10. Pohdi tulevaisuuden suunnitelmia. Anna lukijoillesi maistiaisia tulevan vuoden suunnitelmistasi ja luo kiinnostusta.
  11. Tee kirja-arvostelu. Jos olet lukenut kirjan, josta asiakkaasi saattavat pitää, arvostele se.
  12. Arvostele tuote tai palvelu. Älä arvostele yhtä omista tuotteistasi tai palveluistasi äläkä suoran kilpailijan tarjontaa, vaan joku aihepiiriin liittyvä tuote, josta asiakkaasi ehkä haluaisivat tietää lisää.
  13. Vertailutesti. Anna vielä enemmän arvoa vertaamalla kahta tai useampaa saman aihepiirin tuotetta tai palvelua.
  14. Julkaise video. Luo vaihtelua video-postauksella. Voit antaa esimakua uudesta tuotteesta tai näyttää promootiotapahtuman.
  15. Tee podcast. Nauhoita pieni asiantuntijahaastattelu, tai anna muutama oma hyödyllinen vinkki.
  16. Luo infografiikkaa. Faktatäyteisiä, graafisia postauksia jaetaan paljon sosiaalisissa verkostoissa. Tämä infografiikka retweetattiin yli 10 000 kertaa.
  17. Raportoi konferenssista. Lainaa innostavia puhujia tai kerro lukijoille uusimmista trendeistä ja ideoista, joita aiot ottaa käyttöön.
  18. Mene kulissien taakse. Anna lukijoille kuva- tai videokierros laitoksellasi, asiakaspalvelussa tai liikkeesi takahuoneessa.
  19. Selitä, miten toimit. Onko sinulla erityinen tapa valmistaa tuotteesi, käsitellä palautuksia tai toivottaa tervetulleiksi uusia asiakkaita? Kuvaile prosessiasi.
  20. Työntekijälähikuvat. Anna yrityksellesi kasvot esittelemällä uusia tai kokeneita työntekijöitä.
  21. Esittele hyväntekeväisyystyötäsi. Jos yrityksesi tekee hyväntekeväisyyttä, julkaise video- tai kuvatutkielma vaikkapa henkilökuntasi siivoamasta puistosta.
  22. Ylistä idoleitasi. Kerro säännöllisesti lukemistasi blogeista tai ajatusjohtajista, jotka innostavat sinua. Varmista, että varoitat kyseisiä bloggaajia ja yrityksiä, jotta he voivat levittää sanaa.
  23. Keskustele. Kutsu kanssasi asioista toista mieltä oleva henkilö mukaan ”Väite/Vastaväite -kirjoitukseen.
  24. Kerro kömmähdyksistäsi. Kaikki rakastavat lukea yritysten epäonnistumisista. Päätä postauksesi kertomalla, kuinka hoitelit ongelman.
  25. Luo vakituinen ohjelmanumero. Tee ”viikon asiakas” -osasto tai luo kuukausittainen kokoelma parhaista nettiartikkeleista, jotka vastaavat asiakkaittesi kiinnostuksen kohteita.
  26. Tee kirjoitussarja. Jos haluat opettaa asiakkaillesi jotain monimutkaista, riko aihe moneen osaan. Sarjat ovat tehokas tapa tehdä satunnaisista lukijoista tilaajia.
  27. Tee ennuste. Kaikki haluavat tietää, mitä tulevaisuudessa saattaa tapahtua, joten jaa mielipiteesi.
  28. Tee markkinatutkimus. Mietitkö, mikä tuotenimi houkuttelisi lisää asiakkaita? Järjestä virtuaalinen kohdehyhmätutkimus blogissasi.
  29. Järjestä kilpailu. Tarjoa palkinto kiinnostavimmalle asiakkaan ehdotukselle tai tuotteesi käyttötavalle.
  30. Tee lukijakysely. SurveyMonkeyn avulla se on helppoa. Tai voit järjestää kyselyn yrityksesi Facebook-sivulla ja houkutella lukijoita ”tykkäämään” sivustasi.
  31. Jaa kyselyn tai kilpailun tulokset. Älä jätä lukijoitasi odottamaan; ilmoita tulokset seuraavassa kirjoituksessasi.
  32. Luo palkinto. Saat takuulla huomiota jakamalla ”best of” -tyyppisiä kunnianosoituksia. Lukijat haluavat nähdä kuka voitti, ja kaikki voittajat tulevat varmasti jakamaan uutisen sosiaalisessa mediassa.
  33. Jaa asiakaspalautetta. Jos käytät asiakaspalautekortteja tai järjestät asiakaskyselyitä, tee parhaista paloista blogikirjoitus.
  34. Valota alan salaisuuksia tai paljasta valheita. Kun lupaat kertoa ihmisille jotain sellaista, mitä muut eivät kerro, käsissäsi on varma hitti.
  35. Kerro alkutaipaleestasi. Kaikki rakastavat lukea toisten ihmisten unelmista ja haasteista. Kirjoita siis siitä, miksi ja miten aloitit liiketoimintasi.
  36. Jaa kohokohtia. Mitkä olivat suuria merkkipaaluja yrityksesi historiassa? Kerro tärkeästä ajankohdasta ja siitä, miten se muutti yritystäsi.
  37. Avainsanakirjoitukset. Katso Google Analyticsista mitkä avainsanahaut tuovat asiakkaita sivullesi. Kirjoita sitten niistä aiheista.
  38. Lue kilpailijoittesi kirjoituksia. Jos ideat ovat vähissä, katso mitkä aiheet vetävät väkeä kilpailijoittesi blogeihin ja tee sitten oma versiosi kyseisistä aiheista. Voit jopa laittaa linkin kilpailijasi kirjoitukseen. Se on lukijoitten mielestä coolia.
  39. Näytä, että sinulla on huumorintajua. Kaikki rakastavat yrittäjiä, jotka osaavat nauraa itselleen kun jokin menee päin mäntyä toimistossa. Voit vaikka kirjoittaa käyttövinkkejä hauskaan tapaan.
  40. Jaa intohimosi. Mikä yrityksesi osa-alue saa sinut innostumaan? Mikä asiakaskokemus oli erityisen palkitseva? Kerro tällaisia henkilökohtaisia tarinoita.
  41. Jaa visiosi. Jos eroat kilpailijoistasi periaatteittesi takia, puhu niistä.
  42. Tiedotteet, käyttövinkit. Voiko tuotettasi tai palveluasi käyttää useammalla tavalla? Kuvaile jotakin epätavallisempaa käyttötapaa käyttövinkkikirjoituksessasi.
  43. Vinkkejä ja konsteja. Eikö aika riitä vaihe-vaiheelta käyttövinkkikirjoitukseen? Anna lukijoille muutama satunnainen käyttövinkki siitä, miten he saavat enemmän irti tuotteestasi.
  44. Kysymykset & vastaukset julkkiksen kanssa. Haastattelukirjoituksen tekeminen on helppoa ja nopeaa, kun lähetät kysymykset sähköpostitse asiakkaitasi kiinnostavalle asiantuntijalle. Jos sinulla on mielessä unelmahaastateltava, kysy heitä rohkeasti mukaan. Saatat yllättyä siitä, kuinka monet vastaavat myöntävästi.
  45. Ole innostava. Toisinaan asiakkaat vain haluavat itselleen hyvän olon. Kirjoita aiheesta, joka oli mielestäsi innostava päivän kuluessa, tai siitä, miten ylläpidät myönteistä työpaikkakulttuuria.
  46. Lähdeluettelo. Voit tuoda valokeilaan myyjiäsi, yhteistyökumppaneitasi, tai voit luetteloida yritykseesi liittyviä hyviä kirjoja.
  47. Mistä sait idean tuotteeseesi. Tämä on tilaisuus antaa kunniaa tiimisi jäsenille ja kertoa kiinnostava tarina tuotekehittelystä.
  48. Tyypillinen päivä. Anna asiakkaille tunti-tunnilta kuvaus tyypillisestä päivästä yrityksessäsi.
  49. Tarjoa jotakin epätavallista. Ilmoita juhlasta, jossa parhaat asiakkaasi voivat luoda ensisilmäyksen uuteen tuotteeseen tai anna lahja vain blogisi tilaajille.
  50. Kokoa yhteen blogisi parhaat palat. Jos aineistosi parhaimmistoa on mielestäsi arkiston kätköissä, julkaise uudelleen 10 suosikkikirjoitustasi menneeltä vuodelta.